Cum poate fi prevenită boala parodontală?

Boala parodontală poate fi suprimată în aproximativ toate cazurile atunci când se realizează un control optim al plăcii bacteriene. Acesta constă în igienizări profesionale în cabinetul dentar de cel puțin 2 ori pe an și în periajul dentar și utilizarea aței interdentare zilnic la domiciliu. Periajul dentar elimină placa de pe suprafețele direct accesibile ale dinților iar ața interdentară elimină particulele alimentare și placa din zonele dintre dinți și subgingivale. Complementar,  apele de gură antibacteriene pot reduce  și ele bacteriile parodontopatogene. Mai multe detalii aflați la secțiunea IGIENĂ ORALĂ.

Anumite schimbări  în ceea ce privește stilul de viață și sănătate vor scădea și ele riscul, severitatea și viteza de evoluție a bolii parodontale:

• Renunțați la fumat! Fumatul este un factor de risc major al bolii parodontale. Fumătorii sunt de 7 ori mai predispuși decât nefumătorii la a dezvolta boala parodontală, iar fumatul scade rata de succes a tratamentului parodontal.
  • Reduceți stresul! Stresul reduce capacitatea sistemului imunitar de a lupta contra infecțiilor, inclusiv contra bolii parodontale.
  • Mențineți o dietă echilibrată! Dieta sănătoasă ajută sistemul imunitar să lupte contra infecțiilor. Dieta cu conținut bogat în antioxidanți – care conține vitamina E ( uleiurile vegetale, nucile, legumele verzi) și vitamina C ( citricele, brocoli, papaya)- ajuta organismul să repare țesuturile afectate
  • Evită scrâșnitul dinților! Această acțiune exercită forțe excesive asupra țesuturilor de suport ale dinților și accelerează procesul de distrucție al acestora.

VIZITAȚI PARODONTOLOGUL!

Controalele periodice la parodontolog au rolul de a monitoriza însușirea corectă a mijloacelor de prevenție și de a depista precoce orice factor de risc și orice modificare în evoluția bolii parodontale.